پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 140180
رکود بازار خودرو و ثبات قيمت‌ داخلي‌ها
تاریخ انتشار : 1393/10/24 10:01:13
نمایش : 1174
رکود بازار خودرو باعث شد تا با وجود نزديک شدن به ايام بازار شب عيد، قيمت خودرو در اين بازار ثابت و در برخي موارد نيز کاهشي باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رکود در بازار خودرو در شرايطي حاکم است که فعالان بازار خودرو از ثبات قيمت برخي خودروها و همچنين روند کاهشي قيمت برخي محصولات داخلي در بازار خبر مي‌دهند.

بر اين اساس، در مورد قيمت خودروهاي داخلي مي‌توان به کاهش يک ميليون توماني قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۵ طي روزهاي گذشته اشاره کرد که در حال حاضر اين خودرو به قيمت ۳۶.۵ ميليون تومان در بازار به فروش مي‌رسد.

افت ۸۰۰ هزار توماني قيمت پژو ۴۰۵

قيمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ نيز با افت ۸۰۰ هزار توماني به ۳۷ ميليون تومان رسيده است.

در مورد پژو ۴۰۵ مدل اس‌ال‌ايکس نيز بايد به کاهش ۸۰۰ هزار توماني قيمت اين خودرو ومعامله آن به قيمت ۳۱ ميليون تومان در بازار اشاره کنيم.

نوع دوگانه‌سوز اين خودرو نيز با افت قيمت ۶۰۰ هزار توماني اين روزها به قيمت ۳۱ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان به مشتريان عرضه مي‌شود.

قيمت پژو پارس يک ميليون تومان کاهش يافت

قيمت پژو پارس نيز در بازار با کاهش يک ميليون توماني، به ۳۷ ميليون تومان رسيده اما نوع دوگانه‌سوز اين خودرو همچنان با قيمت ثابت ۳۸.۵ ميليون تومان معامله مي‌شود.

قيمت سمند ال‌ايکس نيز تغييري نداشته و اين روزها اين خودرو با قيمت ۲۹ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در عين حال قيمت رانا ۲۰۰ هزار تومان افزايش يافته و به ۳۲ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان رسيده است.

بر اساس اين گزارش قيمت وانت باردو با افزايش ۳۰۰ هزار توماني به ۱۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان رسيده است. در مورد تندر ۹۰ مدل E۲ اتوماتيک ايران خودرو نيز بايد به رشد ۳ ميليون توماني قيمت اين خودرو و عرضه آن به قيمت ۵۶ ميليون تومان در بازار اشاره کنيم.

همچنين تندر ۹۰ مدل E۲ با گريبکس دنده‌اي ايران خودرو نيز در بازار ۴۲ ميليون تومان معامله مي‌شود.

ثبات قيمت پرايد و تيبا

در مورد محصولات شرکت سايپا نيز بايد به ثبات قيمت تيبا در بازار و عرضه آن به قيمت ۲۴ ميليون تومان طي روزهاي گذشته اشاره کنيم.

قيمت سايپا ۱۱۱ مدل اس‌اي نيز در بازار ۲۰ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان است که تغييري را شاهد نبوده است.

همچنين سايپا ۱۳۱ مدل اس‌اي با قيمت ۱۹ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان و سايپا ۱۳۲ مدل اس‌اي نيز با قيمت ۲۰ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله مي‌شوند که تغيير قيمتي را طي روزهاي گذشته شاهد نبوده‌اند.

در عين حال، تندر ۹۰ مدل E۲ شرکت پارس خودرو با قيمت ۴۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله مي‌شود که رشد يک ميليون و ۲۰۰ هزار توماني را طي روزهاي گذشته نشان مي‌دهد.

پارس تندر توليد شرکت پارس خودرو همچنين با افزايش قيمت ۵۰۰ هزار توماني، ۴۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله مي‌شود.

کاهش توليد تندر۹۰ دليل اصلي افزايش قيمت اين خودرو در بازار است.

سراتو محصول جديد شرکت سايپا در نوع دنده اتوماتيک با اختلاف ۵ ميليون تومان نسبت به قيمت کارخانه، در بازار به قيمت ۹۵ ميليون تومان به مشتريان عرضه مي‌شود. نوع دنده‌اي اين خودرو نيز ۷۵ ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود که قيمت کارخانه‌اي آن ۷۰ ميليون تومان است.

رشد قيمت برخي خودروهاي خارجي

ثبات قيمت خودروهاي داخلي در حالي در بازار حاکم است که قيمت برخي خودروهاي خارجي به دليل محدود شدن واردات با افزايش همراه شده است.

بر اين اساس، قيمت تيانا با افزايش ۴ ميليون توماني در بازار به ۱۵۵ ميليون تومان رسيده و ياريس هاچ‌بک مدل ۲۰۱۴ نيز به قيمت ۹۷ ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود که رشد قيمت ۲ ميليون توماني را طي روزهاي گذشته تجربه کرده است.

ياريس هاچ‌بک مدل ۲۰۱۵ در بازار به قيمت ۱۱۰ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

قيمت لکسوس RX۳۵۰ مدل ۲۰۱۴ نيز در بازار با افزايش ۷۰ ميليون توماني به ۶۰۰ ميليون تومان رسيده است.

در مورد بنز C۲۰۰ نيز مي‌توان به افزايش قيمت ۱۰ ميليون توماني در بازار و عرضه آن به قيمت ۲۹۵ ميليون تومان اشاره کنيم.

قيمت هيوندايي I۲۰ هم با رشد ۳ ميليون توماني به ۸۸ ميليون تومان رسيده است. در حال حاضر سانتافه مدل ۲۰۱۵ با آپشن کامل در بازار ۲۱۵ ميليون تومان و سوناتا مدل ۲۰۱۵ نيز ۱۶۵ ميليون تومان معامله مي‌شوند.

رکود در بازار خودرو در شرايطي حاکم است که فعالان بازار، تغيير وضعيت بازار خودرو را در آينده‌اي نزديک بعيد مي‌دانند و معتقدند فعلاً بازار خودرو روندي راکد خواهد داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html